iCalendar

IASA - Grunnkurs for IT-arkitekter

Kurs januar 2019 i Oslo

Vil du vite hva det innebærer å jobbe som IT-arkitekt? I et intensiv kurs får du være med å drive arkitekturarbeidet i en fiktiv bedrift under en årsyklus.

IASA

Målgruppe:

I dette grunnkurset for IT-arkitekter lærer du å benytte modeller og verktøy for å prioritere utifra bedriftens mål og skape, levere og opprettholde IT-arkitekturer. Kurset inngår i Iasa:s sertifieringsprogram for IT-arkitekter og forbereder deg på CITA-F sertifiering (Certified IT Architect - Foundation).

Iasa grunnleggende kurs er rettet mot alle som ønsker å bli involvert i arkitektur arbeide.

Du bør ha grunnleggende kunnskaper og erfaring med systemutvikling. Du jobber som utvikler, prosjektleder, informasjonsmodell eller prosessutvikler.

Iasa er en international intresseorganisasjon for IT-arkitekters sertifiseringsprogram brukes av tusenvis av selskaper over hele verden.

Kurset går over fire dager. Kurset holdes på engelsk med engelsk kursmateriell.

Etter avsluttet kurs kan du:

• Forstå og anvende grunnleggende modeller og verktøy for IT-arkitekturarbeid
  • Forstå verdien av IT-arkitekturer basert på interessene til ulike interessenter i en aktivitet
  • Undersøke og evaluere kostnader og verdiskaping for ulike alternative løsninger
  • Sørge for at de rette prioriteringen blir gjort for arkitektvalg som balanserer kostnader mot bruksverdier
  • Optimaliser prosjektplanene for å oppnå den rette balansen mellom ressursforbruk og prosjekttid

Opplæringen foregår i samarbeid med Iasa Global. IASA er en internasjonal og uavhengig forening for IT-arkitekter og IT-arkitektur.