Samarbeider om Rosing 2018 Jakten på de beste IT- og konsulenthodene har startet!

Den norske dataforening og Konsulentguiden samler prisutdelingen Rosing og Konsulentprisen for 2018.

– Rosing er den mest kjente prisen for IT bransjen og Konsulentprisen er den mest kjente for Konsulentbransjen. Ved å slå disse sammen får vi en felles pris for bransjen i Norge, sier juryformann Svein Stavelin Managing partner i Incepto. Stavelin har i flere år ledet juryen for Konsulentprisen og sitter i Rosing-akademiet.

– IT bransjen og konsulentbransjen har en felles agenda om å hedre de beste og skape stadig høyere kvalitet. Ved å skape blest rundt de aller beste prosjektene bidrar vi til å inspirere og dele kunnskap på tvers av mange bransjer og selskaper. I tillegg gir selve arrangementet en unik anledning til å treffe likesinnede, sier generalsekretær Christian Torp i Den norske dataforening som oppfordrer både kunder og kollegaer til å nominere kandidater som har bidratt til en bedre IT-hverdag.

Årets priser

1. Rosing/Hedersprisen
  2. Årets toppleder (CxO, administrerende direktør, divisjonsdirektør, o.l.)
  3. Årets IT-direktør/-leder (i samarbeid med ComputerWorld)
  4. Årets Konsulentselskap
  5. Årets Konsulent
  6. Årets IT-sikkerhetspris (et samarbeid mellom Dataforeningen, ISF og Isaca)

Alle nominasjoner blir fremlagt for fagjuryer som vil bedømme bidragene.

Rosing-prisene tildeles mennesker som har gjort seg bemerket i det norske IT-miljøet, og har vært delt ut siden 1991 av Den norske dataforening. Dataforeningens Kreativitetspris ble delt ut første gang i 1991 og i 1993 fikk prisen navnet Rosing-prisen etter den norske IT-pioneren Fredrik Rosing Bull, Norges første IT-gründer.

Konsulentprisen har siden 2007 vært tildelt priser til de beste konsulentselskapene i IT bransjen. Det er Konsulentguiden som har stått bak denne prisutdelingen. I tillegg til nominasjoner kommer juryen til å ta utgangspunkt i undersøkelsen Management Consulting 2018  Digital modenhet, der over 1000 konsulent kjøpere gir tilbakemeldinger på tilfredshet ved kjøp av konsulenttjenester.

Rosing/ HedersprisenHedersprisen deles ut til enkeltpersoner eller selskaper som har gitt et betydelig bidrag til utvikling, samt markert og preget norsk IT-bransje nasjonalt eller internasjonalt over en lengre periode.

Årets toppleder hedrer en toppleder (CxO, administrerende direktør, divisjonsdirektør, o.l.) som har skapt eksepsjonelle resultater gjennom anvendelse av IT i egen virksomhet. Kandidaten skal ha vist solid forståelse for hvordan IT kan bidra til å utvikle eller forbedre virksomheten.

Årets IT -direktør/-leder går til IT-leder (IT-direktør, CIO, CTO) som har utmerket seg gjennom å bidra til utvikling av virksomheten i form av forretningsutvikling og innovasjon, eller “operational excellence” – effektive prosesser og tjenesteleveranser på forretningssiden.

Årets Konsulentpriser vurderes ut fra utførte oppdrag innenfor management consulting. I tillegg til faglig dyktighet, legges det vekt på at oppdragene skal være av unik karakter i samt at kunnskapsdeling har vært en dominerende faktor i løsning av oppdraget.

Årets IT-sikkerhetspris er et samarbeid med ISACA og ISF for å skape interesse for og for å markere betydningen av IT- og informasjonssikkerhet.

Rosing/Konsulentprisen deles ut på Continental 17. oktober kl. 17.00.  Arrangementet i 2018, vil som i tidligere år være et non-profit arrangement som også skal bidra til å nettverksbygging på tvers av fagområder og selskaper.

Publisert:

– Pressemelding