Ny leder i Dataforeningen

Vi ønsker Hege Svendsen velkommen som ny daglig leder i Dataforeningen!

Den tidligere ordføreren i Eidsvoll kommune gjør pendler av seg fra nyttår, da hun tar fatt på oppgaven med å lede Dataforeningen. 25 år etter at hun begynte i Telenor International sin IT-avdeling som holdt hus i bygget som nå heter Rebel, gjør hun igjen kontorlokalene til sin arbeidsplass.

Hege Svendsen, ny daglig leder i Dataforeningen

I tillegg til fartstid fra IT-bransjen og som ordfører, har Svendsen bakgrunn som gründer og bedriftseier. Med ansettelsen tilføres Dataforeningen en breddekompetanse på ledersiden som vil bidra til å styrke Dataforeningens satsing på kompetanseutvikling innen IT og digitalisering.

– Jeg er utrolig stolt og takknemlig over tilliten jeg har fått fra styret i Dataforeningen, og gleder meg til å ta fatt på jobben. Det er inspirerende å se det gode arbeidet som er lagt ned i Dataforeningen over tid og alt foreningen får til i så mange ulike sektorer av bransjen, sier Svendsen.

Fra venstre: Påtroppende daglig leder i Dataforeningen, Hege Svendsen, og styreleder Ingvild Berlin Kalleberg

– Vi er veldig glade for å kunne ønske Hege Svendsen velkommen som ny leder. Etter en grundig rekrutteringsprosess med mange gode søkere, mener vi at vi har funnet den kandidaten som best kan bidra til å løfte foreningen ytterligere og realisere våre strategier, sier Ingvild Berlin Kalleberg, styreleder i Dataforeningen.

Dataforeningen ser frem til å ta imot Hege Svendsen som ny daglig leder fra januar, og til gode og spennende samarbeid internt og eksternt i det nye året.