Podcast: En reise i informasjonssikkerhet med Professor Audun Jøsang

Av Håkon H. Hansen og Emine Yarar fra faggruppen Informasjonssikkerhet (Sør-Øst)

Sikkerhet på Styrerommet er en sikkerhetspodkast fra Faggruppen Informasjonssikkerhet i Den norske dataforening. I hver episode snakker Emine Yarar og Håkon Hansen med ulike profiler innen sikkerhet i en lettbeint setting der målet er å spre lidenskap og kanskje litt kunnskap som man kan ta med seg ut i en digital verden.

I den første episoden har vi gleden av å ha med oss Professor Audun Jøsang fra institutt for informatikk på UIO med fokus på informasjonssikkerhet.

I episoden diskuterer vi temaer som sikkerhetskompetanse, hvordan man kan bygge denne kompetansen individuelt og i virksomheten, samt utviklingen av informasjonssikkerhet som fagområde fra tiåret da SPAM ble et begrep i Oxford English Dictionary (90-tallet) til i dag.

Sikkerhet på Styrerommet finner du på Spotify og ITunes.