Alt du trenger å vite om DNDs høringsseminar om ny e-helselov

Det var svært godt oppmøte og mange virtuelle deltakere på høringsseminaret om ny e-helselov den 4. desember. Enten du ikke fikk det med deg, eller du var med: her finner du opptak, presentasjoner og mer fra seminaret.

Åpne avspilling i eget vindu https://www.youtube.com/watch?v=eFXwOlUKyu8&feature=youtu.be

Her er de presentasjonene vi nå har fått (pdf):

Dataforeningen inviterte til et åpen høringsseminar i forbindelse med at ny lov om e-helse nå er på høring.

I dette møtet fikk du både presentert bakgrunnen for og innholdet i loven ved Sverre Engelschiøn, HOD, samt få synspunkter på lovforslaget fra Arve Føyen, Dataforeningen, representanter fra Legeforeningen, Abelia og IKT Norge. Vi rundet av med en paneldebatt.

Her kan du gå rett til de ulike delene i videopresentasjonen:

Du står fritt til å bruke innholdet i møtet som kunnskapsgrunnlag til egne høringssvar og å bygge egen innsikt i saken. Dataforeningen vil selv utarbeide et høringssvar, der dette møtet er en del av prosessen. Vi inviterer våre medlemmer og partnere til å være med på å utforme vårt høringssvar. Høringsfristen til HoD er satt til 15. januar 2020.