Pressemelding: Her er kandidatene til Rosing/Konsulentprisene

11. oktober 2018

Rosing 2018Blir det Hallvard Natvik i Frende Forsikring, Frode Strand i Kværner ASA eller Sverre Kjenne i Bane NOR som får en Rosing-pris for Årets IT-direktør? Og hvem er landets beste konsulent? Toppleder? Beste konsulentbedrift? 17. oktober får IT-bransjen svarene.

Dataforeningen og Konsulentguiden har slått sammen sine årlige prisutdelinger. Rosing og Konsulentprisen er nå Rosing/Konsulentprisen. De siste ukene har to juryer vært i arbeid for å finne vinnere i seks priskategorier. Vinnerne offentliggjøres på en festaften på Hotel Continental i Oslo den 17. oktober.
- Vi har mottatt svært mange nominasjoner, sier Asgeir Myhre, som er prosjektleder for årets Rosing/Konsulentprisutdeling.

Finalistene er klare i fire av de seks priskategoriene:

Sikkerhetsprisen: Roar Thon i Nasjonal sikkerhetsmyndighet, ID-porten/Difi og Vitnemålsportalen.

Årets konsulentbedrift: Bekk Consulting, Qvartz og AFF.

Årets konsulent: Avjot Garcha Singh (EY), Johannes Brodwall (Sopra Steria), Christian Brødsjø (Promis Qualify), Kolbjørn Njøten (Sogeti) og Wilhelm Otnes (Biot).

Årets IT-direktør: Hallvard Natvik (Frende Forsikring), Frode Strand (Kværner ASA) og Sverre Kjenne (Bane NOR).

I kategoriene Årets toppleder og Hedersprisen er det ikke en liste av nominerte, kun en vinner i hver. Hvem dette er får du vite den 17. oktober.

- Det er mange helter i norsk IT- og konsulentbransje, sier generalsekretær Christian Torp i Dataforeningen. — De bidrar sterkt til en vellykket gjennomføring av digitaliseringen av samfunnet vårt.

Festaftenen den 17. oktober inneholder også to spennende foredragsholdere som både deler og debatterer. De to er tidligere Telenor Norge-topp Berit Svendsen og filosofiprofessor Einar Duenger Bøhn.

Program og kort om prisene

Jurymedlemmer

Påmelding til arrangementet

Mer informasjon: Asgeir Myhre, telefon 9306 7171eller epost asgeir@dataforeningen.no

Pressen er velkommen til arrangementet. Ta kontakt med Asgeir Myhre for detaljer og påmelding.