iCalendar

UX: Tilgjengelighet på Web med David Berman

Workshop 26. mai i Bergen

Vi er stolte av å presentere David Berman fra Canada til vår workshop om tilgjengelig publisering på web. Tema for workshop'en er: "The New Standard on Accessibility: WCAG 2.0".

Do-Good-Design-2013-edition-book-cover-high-resolution-196x300

Datamediert tilgjengeliggjøring til informasjon representerer den største frigjøringen i historien. En stor del av oss har en eller annen form for fysisk eller mental utfordring som kan stå i veien for tydelig kommunikasjon, med mindre vi tar nødvendige steg for å forbedre nettstedene og de elektroniske dokumentene våre. Og når vi designer for de ekstreme tilfellene, vil alle dra nytte av det. Vi har alle akseptert selvfølgen i at for eksempel en rullestolbruker skal kunne komme seg over en fortauskant, at det er heiser i offentlige bygg, at trafikklys lager lyd slik at blinde trygt skal kunne komme seg over veien. Denne selvfølgen er ikke til stede på nettet eller i digitale brosjyrer, elektroniske tekstdokumenter og regneark. Men, dette er i endring.

Fra 1. juli 2014 blir det i Norge lovpålagt at all ny elektronisk kommunikasjon som henvender seg til almennheten skal være universelt utformet. Det vil si, alle nye prosjekter som blir startet opp etter denne datoen er underlagt dette kravet. Derfor henter UX Forum Bergen (IxDA) en av verdens fremste evangelister, David Berman, til Bergen for å snakke om, motivere og gi konkrete eksempler på hvordan man på best mulig måte kan levere gode universelle løsninger.

Mer informasjon og brukerkommentarer om dette arrangementet:
Web Accessibility

David Berman er ekspert i å holde foredrag som spesialist på tilgjengelighet/universelt design og “Design Thinking”. Han er ranket som nr. 1 i Nord-Amerika som foredragsholder på disse temaene, og nr. 1 i verden på digital universell tilgjengelighet. Han er seniorkommunikasjonskonsulent for de tre største nettstedene i Canada. Han kombinerer dette med hans unike evne til å gi engasjerende og motiverende foredrag som skaper “buzz” hos dine ansatte og kunder om alle fordelene med å ha en “tilgjengelig tilnærming” til publisering av digital kommunikasjon.

David er også forfatter av den bestselgende boken "do good design" som utkom i 2013. Den er senere utgitt på kinesisk, koreansk og indonesisk.

"Make things as simple as possible, but no simpler" - Albert Einstein.

Presentasjonen vil bli holdt på engelsk.