iCalendar

Verktøystøtte for Service Management

Halvdagsseminar 27. september 2018 i Oslo

Den norske dataforening ved faggruppen Service Management ønsker å gjenta fjorårets suksess, og har derfor gleden av å invitere til 2018-seminaret om verktøystøtte for IT Service Management.

Påmelding Trender og verktøystøtte innen Service management



Buy
For å få glede av alle våre medlemsfordeler må du være innmeldt i foreningen. Krysser du av for å melde deg inn og delta til medlemspris registrerer vi deg som medlem i DND (kr 925,- for kalenderåret 2018). Velkommen inn i Norges største IT-nettverk!
*Medlemskapet blir fakturert på separat faktura.

Her vil vi belyse ulike trender, utfordringer og løsninger innen ITSM-verktøy (uten alt "salgspratet").
Seminaret passer for følgende målgrupper:

  • Ledere
  • System/applikasjonsforvaltere
  • Kundesenter- eller IT support-personale
  • Service Level Manageere
  • Leverandørforvaltere
  • Konsulenter innen ITSM

Program

10:00-10:20 Registrering, mat og mingling

10:20-10:30 Velkommen

10:30-10:50 Fra IT Service Management til Enterprise Service Management ​
Jørn Enersen, EasIT

10:50-11:10 Veien til Service Excellence
Allan Spelmann​, TopDesk

11:10-11:30 Pause

11:30-11:50 Maskinlæring og automatiserte tjenester, så raskt og så enkelt!
Marius Lien​, Syscom

11:50-12:10 Innovasjon i Service Desken
Rune Mehlum​, ServiceNow

12:10-12:30 Service Management uten IT
Rolf Frydenberg​Manage-E

12:30-13:15 LUNSJ


13:15-13:35 Knowledge Management (KCS) & chatbot 
Per-Kristian Broch Mathisen, SopraSteria

13:35-13:55 5 grunner til å effektivisere brukerstøtte med Performance support
Morten Spaniland og Sondre Hølaas, InfoCaption

13:55-14:10 Pause

14:10-14:30 Foredrag 8

14:30-14:50 Foredrag 9

14:50-15:10 Foredrag 10

15:10-15:15 Avslutning

 

 

 

Om foredragsholderne

Jørn Enersen.jpgJørn Enersen, daglig leder, Easit
Jørn har jobbet med Service Management løsninger siden 2002, og vært ansvarlig for salg og leveranser av denne type løsninger til en rekke virksomheter, bl. a. Verdipapirsentralen, Oslo Børs, Rema 1000, Bergans og Statens Kartverk. De siste årene har Easit fokusert mye på området ESM (Enterprise Service Management), som et utvidelse av ITSM (IT Service Management).

 

Rune Mehlum.jpgRune Mehlum, leder teknisk salg, ServiceNow Norge
Rune har mer enn 20 års erfaring fra IT-bransjen. Som oss alle, lever Rune av mer eller mindre smarte innovasjoner og teknologi, og kjenner godt til utfordringene knyttet til å ta i bruk teknologisk innovasjon for meningsfulle formål. Og det er akkurat dette som er nøkkelen. Hva har ServiceNow gjort som ingen andre har gjort, og som gjør at ServiceNow anerkjennes av Forbes Magazine som verdens mest innovative?
Rune på LinkedIn

 

 

rolf_frydenberg_300x235.pngRolf Frydenberg, daglig leder, Manage-E
Rolf har vært I IT-bransjen siden 1980, primært på leverandørsiden, som konsulent, markedsfører og leder. Han har vært aktiv i en rekke forskjellige brukerforeninger, samt i Den norske dataforening, både som styremedlem og som foredragsholder. I dag jobber Rolf med verktøy for digitalisering, automatisering og overvåking. Verktøy som etter hvert blir vel så mye brukt utenfor som i IT-avdelingene
Rolf på Twitter
Rolf på LinkedIn 

Broch Mathisen.JPGPer-Kristian Broch Mathisen, Consulting Manager & KCS V6 trainer, Sopra Steria
Norges eneste sertifiserte KCS Trainer. Har over 7 års erfaring med Knowledge management og KCS. Holder KCS workshops, sertifiserer og leder KCS-prosjekter for kunder. 
Per-Kristian på LinkedIn

Praktiske opplysninger

Tid: Torsdag 27. september 2018, 10:20-15:15 (registrering og servering fra 10.00)
Sted: Klingenberg Kino, Olav Vs gate, Oslo

Priser:
Medlem: 1250,-
Ikke-medlem:1890,-

Arrangør: Faggruppen Service Managment
Kontaktperson: Elisabeth Kras, 91900364

 

Klingenberg Kino på Google Maps