Workshop 2. februar i Sandnes Demoshow og workshop

Sammen med Dataklubben ønsker biblioteket i Sandnes å invitere barn og unge til et forrykende demoshow på kulturscenen! Det blir vist produksjoner fra demoscenen, gitt en innføring i demokulturens opphav og hva som skjer på demoscenen i Norge og ellers i Europa.

arrangeres av Vegard Dahl Lunde og resten av fagfolkene fra faggruppen Dataklubben (10-18 år)

Medlempris: Gratis Ordinær pris: Gratis Meld på

«Demoscenen» er en subkultur for kreativ bruk av datamaskiner. Dette kan være grafikk, musikk eller en kombinasjon av disse. UNESCO har klassifisert «Demoscenen» som verneverdig kulturarv i Tyskland, alt dette vil publikum få et innblikk i.

Demoshowet er i regi av Christian Langeland (Dozer) fra Norsk Demopartyforening.

RadCrew er til stede og dokumenterer Demoshowet.

Om Dataklubben:

Dataklubben er en faggruppe som jobber for å spre digital kompetanse for barn og ungdom i Sandnes. Her kan unge leke seg med programmering, datategning, musikk, servere, nettverk, 3D-printing, web og modding hver torsdag på Sandnes Bibliotek. Initiativet er gratis og for alle mellom 10-18 år som ønsker å leke seg med ulike digitale verktøy.