Egmont: Analytics i skyen
Et medieselskaps vei mot moderne analyse og prosessen for å bli, og understøtte, en datadrevet organisasjon.
arrangeres av David Aas Correia og resten av fagfolkene fra faggruppen BI & Analytics
Du får tilsendt link (Teams) i forkant av møtet fra Signe@dnd.no.
Egmont Publishing AS er Norges største utgiver av blader, magasiner, tegneserier og digitale tjenester til voksne, barn og unge.
De har vært gjennom en stor digital transformasjon og ønsker i denne meetupen å gi oss innblikk i deres vei mot moderne analyse og prosessen for å bli, og understøtte, en datadrevet organisasjon. De fikk som følge av det gode arbeidet sitt også en sterk 3 plass på Innsiktsprisen 2020.
Foredragsholdere:
– Petter Skjolden, leder for Data og Innsikt – Egmont Publishing AS
– Ali Ahmad, tidl. leder for Data og Innsikt i Egmont Publishing AS (nå:leder for Data og Analyse i Sector Alarm) p>
– Thomas Rolfsnes, Data Scientist og Senior Data Engineer – Egmont Publishing AS
Agenda:
– Innledning og bakgrunn
– Microsoft Power BI, hva er hverdagen for Egmont medarbeidere?
– Datavarehuset, arkitektur, ETL og datavarehus, Matillion ETL og Google Big Query
– AI og ML i Google Cloud
– Hva er utfordringer på dette trinn og hvor tenker Egmont å bevege seg videre?
– Q&A
Dette er et digitalt arrangement og møtelenke blir delt ut i forkant.
Ønsker du å være partner, ta kontakt med oss på bi-analytics@dnd.no.