Nettverksmøter 3. mai ISACA / ISF / DND / CSA – medlemsmøte i Bergen

Velkommen til fellesmøte med ISACA, ISF, DND og CSA sine medlemmer i Bergen! Vel møtt!

Tron Emil Ingebrigtsen

arrangeres av Tron Emil Ingebrigtsen og resten av fagfolkene fra faggruppen IT-sikkerhet

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: Kr. 200,- Meld på

Møtet gir 3 CPE poeng.

Program:

16.20 Velkommen og registrering
16.45 Styret informerer
17.00 Apparently 2FA isn’t enough... — Vidar Drageide Vidar Drageide fra Sbanken gir en uformell statusrapport fra Sbanken om status på eFraud og autentisering, og viser hvordan relativt uavanserte trusselaktører klarer å omgå ulike 2-faktor pålogging og signering, samt hvordan Sbanken har jobbet de siste årene for å møte den økende trusselen.
18.00 New Age of Penetration Testing – Offensive Security Operations Centers, not Defensive — Chris Dale Penetration Testing has to change. Why do we penetration test once a year? Why are penetration testers struggling to be agile, still working in traditional project based type of engagements? To disrupt nation states, cyber criminals and other threat actors, the "game" needs to change. Attackers are agile, always-on and leveraging opportunities as they happen, while penetration testers struggle to keep up. It's like a cheetah fighting a turtle. This presentation will address these points, and propose actionable insights in how to keep up!
18.45 Pause
19.00 Målrettede angrep mot TV 2 sist nyttår? Hva skjedde, og hva har vi lært? — Vibeke Reigstad Den 4. januar oppdaget en av TV 2 sine sikkerhetsmedarbeidere unormal aktivitet mot TV 2 sine skyløsninger. Samtidig begynte kunder å ta kontakt med Kundesenteret om at uvedkommende gjorde endringer på deres Play-abonnement. Hendelsene som ble avdekket hadde sammenheng, og TV 2 ble raskt satt i alarmberedskap. Det ble mange dager med intensiv jobbing. Konsekvensene av angrepsbølgene ble etter hvert redusert, og TV 2 ble igjen tilgjengelig gjennom Play og TV2.no. Senere har tjenestene virket som normalt, men kan vi puste lettet ut?
19.45 Diskusjoner og nettverksbygging