Digitalt frokostseminar 24. april Kryptovaluta, ny skattemelding, og en oppdatering fra bransjen

Lurer du på hvordan du skal rapportere kryptovaluta på ny skattemelding? Eller hva du faktisk må kunne dokumentere? Om du i 2019 har kjøpt, solgt, betalt, «minet» eller kanskje fått kryptovaluta i gave, så skal dette rapporteres til skattemyndighetene.

arrangeres av Faggruppen Blockchain og er en del av serien Webinarer

Medlempris: 0,00 Ordinær pris: 0,00

Faggruppen Blockchain har samlet sentrale aktører fra bransjen. Sammen med Skatteetaten vil vi se nærmere på hva som er nytt i den nye skattemeldingen, hvordan man rapporterer, samt hva som er viktig å huske på i forbindelse med rapportering.

Webinaret ble avholdt 24.04.2020 og her er presentasjonene som ble benyttet

Her er opptaket fra webinaret (beklager stemmen som forteller om telefondeltakere som logger seg på og av)

Program:

09.00 Velkommen til webinar
09.05 Ny skattemelding og hvordan rapportere krypto — Torstein Wibye Thinn Torstein Thinn, leder av Skatteetatens kryptogruppe, vil ta for seg hvordan man skal rapportere på den nye skattemeldingen, men også redegjøre for hvordan man skal rapportere om man er en av de som har fått tilsendt den gamle skattemeldingen.
09.20 Erfaringer og viktige ting å huske på ifb med rapportering — Magnus Jones Magnus Jones, leder av EY Tax & Law sitt Blockchain Team, vil dele erfaringer fra å ha bistått privatpersoner og bedrifter med rapportering gjennom flere år. Magnus vil deretter lede spørsmålsrunden og oppdateringen fra markedet, hvor vi har med en rekke sentrale norske aktører innen krypto.
09.30 Spørsmål fra publikum og en oppdatering fra aktører i markedet Kryptosekken har med sin webløsning bistått nordmenn med samlet skatterapportering fra de fleste av de største globale børsene, og er representert ved Erlend Ringstad.

Vi har også med oss sentrale norske vekslingsbørser som Norwegian Block Exchange (NBX) ved Stig Kjos-Mathisen og Nikolai Gobel fra Kaupang Krypto. Sistnevnte har blant annet laget et integrert skattekalkuleringsverktøy på vekslingsbørsen som kan være til god hjelp når man skal rapportere krypto.

I tillegg har vi med oss Thuc Hoang fra MiraiEx og daglig leder i Arcane Crypto, Torbjørn Bull Jenssen. Torbjørn som står bak Norges største nyhetsnettsted om blockchain og kryptovaluta, Kryptografen.no. Han har oversikt over hva som rører seg i det norske og internasjonale kryptomarkedet, herunder DeFi (Desentralisert Finans) som er basert på blokkjedeteknologi, og som var det området innen finans som hadde størst vekst i 2019.

Så om du har spørsmål om krypto og skatt, til bedrift eller privat, eller bare er nysgjerrig på en oppdatering på hva som skjer innen kryptomarkedet i Norge, så er dette webinaret å få med seg!

Om det skulle komme mange spørsmål etter foredragene vil vi også være tilgjengelig for å svare på dette etter kl 10.00 og utvide sesjonen

Velkommen!

Aktuelle linker:

Skatteetatens sider for kryptovaluta

Norske vekslingsbørser og bidragsytere:

Norwegian Block Exchange
Kaupang Krypto