Frokostmøte 19. april i Trondheim Smidighet med hjemmekontor, spredte team og nye digitale verktøy

Hjemmekontor, spredte team og nye digitale verktøy. Hvordan legge til rette for effektivt samarbeid og gode arbeidsprosesser?

arrangeres av Linn Siri Overaae og resten av fagfolkene fra faggruppen Trondheim Agile

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: kr 500 (to gratis prøvetimer) Meld på

Remote work, spredte team og et økende antall digitale verktøy har endret måten vi jobber på. Koronapandemien kastet mange inn en helt ny hverdag. Hvordan vi tenker nytt og smidig i den nye hverdagen er essensielt for å henge med.

Dette blir et todelt event hvor Svenn-Helge fra Metaito og Robin Koien fra Evetro og Equinor kommer for å dele sine erfaringer fra arbeid og forskning på smidig og remote work i en digital hverdag.

Del 1:
Den digitale hverdagen og en økning i ansatte på hjemmekontor byr på både muligheter og utfordringer som vi må ta stilling til. Valg av riktig teknologi og verktøy, så vel som hvordan vi bruker og strukturerer det digitale arbeidet er viktige elementer for å skape en smidig arbeidshverdag.

Svenn-Helge vil fokusere på hvordan man kan dra med seg alle de ansatte inn i den digital hverdagen. Hvordan kan man designe et digitalt miljø som gjør smidig arbeid enkelt og gode valg enklere? Hvilke aspekter må vi se på for å finne de riktige verktøyene, riktig måte å bruke de på, og samtidig unngå tap av fokus?

Del 2:
Mange bedrifter i dag har eller ønsker å tilrettelegge for team og medlemmer som befinner seg på ulike lokasjoner. Dette har for mange bydd på en rekke utfordringer. Spørsmålet er hvordan vi kan tilrettelegge for produktivt samarbeid og ikke minst sosial interaksjon, når man mangler den typiske kaffepraten på kontoret.

Han kommer for å dele erfaringer fra Equinor med en avdeling på rundt 100 personer med tette samarbeidsbehov spredt på 3 ulike lokasjoner; Trondheim, Oslo og Stavanger. I tillegg jobber flere regelmessig fra hjemmekontor rundt om i landet. Hvordan håndterer vi utfordringer knyttet til distribuerte team og hvilke utfordringer jobber vi fremdeles med? Hvilke tiltak har vi jobbet med for å skape effektivt samarbeid på tvers av team og team-medlemmer?

Foredragsholdere: