Dataklubben

Dataklubben er en faggruppe som jobber for å spre digital kompetanse for barn og ungdom i Sandnes. Her kan unge leke seg med programmering, datategning, musikk, servere, nettverk, 3D-printing, web og modding hver torsdag på Sandnes Bibliotek.

Dataklubben er et initiativ av datainteresserte barn og ungdom i Sandnes selv. Dataforeningen ønsker å bidra til kompetanseutvikling innen digitale nettverk. Faggruppen arrangerer også workshops og kurs for unge IT-spirer.

Initiativet er gratis og for alle mellom 10-18 år som ønsker å leke seg med ulike digitale verktøy. Ikke alle har en PC som kan håndtere store oppgaver, derfor har det blitt opprettet en server med virtuelle PC’er slik at så mange som mulig kan ha mulighet til å bli med.

Følg med på nettsiden til Dataklubben for å se de kommende aktivitetene