Video fra SW2020 (spor 2) Har du outsourcet sikkerhet til skyen?

Gikk du glipp av relevante og gode foredrag under SW2020? Fremover vil vi publisere videoopptak av flere innlegg. Dette er hentet fra spor 2: "Muligheter og utfordringer i skyen", arrangert av faggruppene Cloud Computing og Informasjonssikkerhet.

Takk til Anna og våre flotte partnere som gjorde konferansen mulig!

Her er link til pdf-versjon av presentasjonen

Det handler ikke om skyleverandørens evne til å beskytte dine data – det handler om ditt ansvar for å bevare verdien av informasjonen gjennom hele livssyklusen. I denne sesjonen får du veiledning til å holde dine data sikker og compliant i skyen, selv under utviklingsfasen.

Skyen er sikker. Men er du sikker på hvordan du skal gjøre skyen sikker nok? Raskt, billig, brukervennlig og sikkert er stikkordene for skyen som beslutningstakere tenker først og fremst på. Men så er det opp til IT-leverandøren å få det til å skje. Hvordan gjør man det? Hvordan er man in-command og tett på leverandøren? Hvordan møter man den raske forandringstakten av både trusler og beskyttelsesevner? Anna deler gode eksempler på utfordringer i alle ledd fra utvikling til drift.

Anna Rehnström

VP Infrastruktur | Basefarm

Anna Rehnström har jobbet med sikkerhet og IT i mer enn 20 år, både som profesjonell offiser i forsvaret, informasjonssikkerhetssjef i ulike bransjer og som ansvarlig for leveranser av IT-drift til globale kunder. I dag er Anna i Basefarm der hun er VP-infrastruktur og ansvarlig for hybride skyleveranser. Anna er også sertifisert risikosjef og representerer Basefarm i samarbeidsforum for samfunnssikkerhet i Sverige.
Anna har en solid ledererfaring og vet at nøkkelen til suksess ligger i å få organisasjonen motivert og holde i tritt.