Ildplass 13. juni i Oslo Ildplass: Blir Norge bedre og tryggere med 5G?

Vi inviterer til en sosial samling for nye og gamle kjenninger av DND. Dataforeningens Ildplass 13. juni er stedet du kan diskutere fag og annet i en sosial ramme med likesinnede i Norges største kompetansenettverk for IT-profesjonelle. Denne gangen har vi også fått et gjesteforedrag om teknologien på alles lepper; 5G.

arrangeres av mer enn 50 frivillige ildsjeler fra DNDs fagrupper og er en del av serien Ildplass Oslo

Medlempris: Gratis for alle Ordinær pris: Gratis for alle

Kappløpet for å lansere 5G tidlig er i full gang med Kina, USA, Japan og Sør-Korea som satser stort. I Norge skal regjeringen bruke 150 millioner på å frigjøre aktuelle frekvenser for å fremskynde utrullingen av 5G, og er allerede i gang med tester i Kongsberg, Elverum, Oslo og Trondheim.

• Hva er egentlig konsekvensen av 5G og hva dreier dette seg om?
  • Vil det digitale skillet øke, og bør vi være bekymret for sikkerheten når større deler av samfunnet vårt blir koblet opp mot mobilnettet?

Roger Nitter kommer for å fortelle mer under sitt lynforedrag kl 17.30.

Møt opp på Dataforeningens Ildplass 13. juni for god stemning, sosial setting og lynforedrag om 5G-teknologiens inntog i Norge.

Mingling med brus, øl og snacks fra kl 17:00.
Velkommen og informasjon om Dataforeningens aktiviteter.
Faglig innlegg: «5G – Hva betyr det for Norge?» kl 17:30.

Vi har åpent hus i Spaces, Calmeyersgate 5, og arrangementet er gratis. Som medlem kan du også ta med deg kolleger og venner som kanskje er interessert i å bli kjent med eller melde seg inn i Dataforeningen.

Gi oss gjerne et hint om du kommer så får vi tilpasset lokaler og servering på beste måte!

Spørsmål?
Ta kontakt med Cathrine Andersen eller Asgeir Myhre