Frokostmøte 27. september i Oslo Lav kode i høye bølger

Helseetaten rigger seg for eldrebølgen. Det er for få utviklere for mengden data og digitale løsninger som skal håndteres av fremtidens helsebransje. Er low code løsningen? Både ja og nei.

Shiraz A. Bhaiji

arrangeres av Shiraz A. Bhaiji og resten av fagfolkene fra faggruppen Løsnings- og integrasjonsarkitektur

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: kr 500 (to gratis prøvetimer) Meld på

Under pandemien, har Helseetaten lært mye om hva slags «digital rigg» som trengs i krisetider. De har fått mandat og armrom til å teste ut nye løsninger, blant annet low code. Takten og omfanget etaten har levert løsninger på har vært en suksesshistorie som flere har hørt. Nå er vi tilbake til hverdagen, i den kjente digitaliseringsreisen, og på vei til neste krise – eldrebølgen. Hvordan bevare den driven til å tilpasse seg, endre inngrodde vaner, prøve- og kanskje feile?

Vi ønsker å dele hvilke utfordringer Helseetaten har, hvordan vi jobber, hvilke rammeverk og arkitekturprinsipper som ligger bak vår strategi. Dette er en oppskrift under arbeid som vi prøver å finne riktige ingredienser til, og trekker inn lærdom fra flere sider -som smidig utvikling, data mesh, team topologies, og systems thinking.

Velkommen til et ærlig foredrag om hva som er vanskelig og hvordan vi prøver og får det til.

Foredragsholdere: