Seminar i Oslo Utsatt på ubestemt tid: Leverandørstyring av skytjenester – fra behov til daglig drift og forvaltning

Det kjøpes stadig flere skybaserte tjenester. Forretningsområdene ønsker flere applikasjoner. De kommer i et ukjent antall varianter, og langt fra alle styres gjennom IT-avdelingene. Hva er de nye utfordringene for IT og virksomheten? Har ServiceDesk oversikt over hvem som leverer hvilke tjenester, og hvordan disse henger sammen? Hvis ikke, hvem hjelper brukerne?

Jon Roy Johansen

arrangeres av Jon Roy Johansen og resten av fagfolkene fra faggruppen Service Management

Medlempris: 0 (500 for Dypdykk) Ordinær pris: 300 (+700 for Dypdykk) Meld på

Er du ansatt i Ruter deltar du til medlemspris. Meld deg på med rabattkode «Ruter».

Dette seminaret skal gi praktiske råd basert på reelle erfaringer, utfordringer og løsninger. Hva forventer skyleverandørene at kundene har kompetanse på, når det gjelder kjøp og leveranse av skybaserte tjenester? Vi tar også for oss etablering av kontrakter med utgangspunkt i statens standardavtaler, samt leveransestyring og samhandling på tvers av mange leverandører.

Rett etter seminaret arrangeres det Dypdykk, hvor du har sjansen til å dykke dypere ned i faget med spørsmål og aktuelle problemstillinger

Program:

Registrering og kaffe
09.00 Velkommen og introduksjon
09.10 En kundes utfordringer. Tore Martin Skarpholt, direktør for teknologi og innovasjon, Ecura
09.40 Forvaltning og drift av avtale. Tom Lien, OptimizeIT Best practice, Alt du trenger å gjøre som du ikke visste at du trengte, Praktisk drift, Integrasjoner, teknisk og avtalemessig, Praktiske eksempler og erfaringer.
10.40 Pause og enkel servering
11.00 Juridiske utfordringer. Jan Sandtrø, advokat — Avtaleinngåelse, Avtalestyring, Juridiske utfordringer, Praktiske eksempler,
11.45 Pause
12.00 En leverandørs forventninger til kunde og kontrakt. TBA