Digitalt nettverksmøte 14. desember NAVs tekniske retning

Velkommen til digitalt nettverksmøte med Audun Fauchald Strand og Truls Jørgensen fra NAV!

Steinar Skagemo

arrangeres av Steinar Skagemo og resten av fagfolkene fra faggruppen Løsnings- og integrasjonsarkitektur

Medlempris: Gratis for medlemmer Ordinær pris: 375,- inkl mva for ikke-medlemmer Meld på

Nav har vært gjennom en stor endring de siste årene i måten de utvikler løsninger. Mange er kjent med hvordan de har ansatt egne utviklere, og gått fra noen svært få produksjonssettinger i året, til over tusen hver uke. Det er stor vekt på autonome, tverrfaglige team.

Men utviklingen i Nav er på ingen måte over. På oppdrag fra Navs IT-direktør har en arbeidsgruppe sett på hvordan Nav bør jobbe fremover. Resultatet er «Navs tekniske retning», som peker ut et sett med retninger for teamene i Nav innen fire ulike områder: data, kultur, teknikker og ut-av-legacy. Audun og Truls vil gå gjennom hvert av disse områdene, og vil bl.a. komme inn på datastrømmer, parprogrammering og open-sourcing.

Dette foredraget er for alle de som er interessert i hvilke veivalg Nav gjør for blant annet å kunne gjenbruke data på tvers av løsninger mer effektivt, og uten å skape for sterke bindinger og hindre fremdrift.

Det blir gjort opptak av møtet og publisert til deltakerne i etterkant.

Foredragsholdere: