Frokostmøte 9. april i Oslo Kunstig intelligens i Service Management?

Service Management får stadig større rolle i virksomheter og treffer bredere. Kunstig intelligens og leverandørstyring er viktige elementer i moderne virksomhetsstyring. Det vil bli servert mat og drikke.

Rolf Tamber

arrangeres av Rolf Tamber og resten av fagfolkene fra faggruppen Service Management

Medlempris: 0,- Ordinær pris: 500,- Meld på

Program:

08.30 Frokost og lett servering
09.00 Velkommen
09.10 Leverandørstyring, Operative Collaborative Agreements, SLA vs XLA og samhandlingsportal — Jon Roy Johansen Firmaer som benytter SaaS og PaaS-tjenester fra flere leverandører opplever en stadig økende kompleksitet: Flere leverandører må samarbeide om å levere én tjeneste til kunden, data skal flyte mellom tjenestene og sikkerhetslogger samles og analyseres. Leverandørstyringen må være god med klare krav til funksjonalitet, samhandling og rapportering. CEPI har etablert Operative Collaborative Agreements (OCAer) med de strategisk viktigste leverandørene og bruker disse for å sikre leverandørstyringen. Jon vil presentere bakgrunnen for dette, OCAenes oppbygging og bruk, samt erfaringer etter å ha benyttet dem i nærmere ett år. Selve presentasjonen vil være på engelsk, men med norsk tale.
09.50 Pause
10.00 Gjør Kunstig Intelligens Service Management bedre? — Rolf Frydenberg Kunstig intelligens er i vinden for tiden. "Alle" skal plutselig bruke KI, i alle sammenhenger. Men hvordan brukes det reelt sett i ITSM-sammenheng, og hva er det folk forventer fremover? Her ser vi lite på produkter, men tvert i mot på mulighetene til å gjøre ITSM enda bedre, både i dag og i tiden fremover. Vi vil dessuten ta for oss flere sider ved KI – ikke bare ChatGPT og tekstgenerering.
10.40 Pause
10.50 Du får hva du måler! – flere tabber og noen suksesser i leverandørstyring — Rolf Tamber Foredragsholderen har lang erfaring fra både kunde- og leverandørsiden, og vil dele praktiske erfaringer når målinger går galt (eller veldig riktig). Supportmålinger får gjennomgå og deltagerne vil få konkrete forslag på hva som kan fungere og hva som definitivt ikke har fungert tidligere. Vær forberedt på en «rett fra levra»-seanse!
11.20 Avrunding/slutt

Foredragsholdere:

Arrangeres av faggruppen Service Management