Fredag morgen hos DND 10. januar i Oslo og via Streaming Kan regjeringens digitaliseringsstrategi strande i utdaterte lover? [Venteliste]

Hvor mye er regjeringens digitaliseringsstrategi verdt når lovverket ikke tillater tiltakene som de foreslår?

arrangeres av Privat: R. Christian Torp og er en del av serien Fredag morgen

Medlempris: Gratis for alle

Se opptak – åpne i eget vindu https://youtu.be/yT458R1Xub4

NB: Youtube prosesserer fremdeles filen for bedre kvalitet

På oppfordring fra digitaliseringsminister Nikolai Astrup har NorStella, Den norske dataforening og andre kartlagt hvilke juridiske hindre som står i veien for realisering av regjeringens digitaliseringsstrategi.

Det vi fant er at mange av digitaliseringsbremsene er opplevde hindre som ikke er forankret i reelle lover og regler. Det sterke fokuset på personvern, særlig etter innføringen av GDPR, har gjort at mange digitaliseringsinitiativ stoppes fordi de involverte heller vil være på «den sikre siden».

Fredag 10. januar kan du få vite mer om dette og å diskutere dette sammen med bl.a. Paul Chaffey, statssekretær for digitaliseringsminister, Arve Føyen, leder av DNDs IT-Politiske Råd og advokat/partner Advokatfirmaet Føyen Torkildsen AS, Trygve Skibeli, nestleder i NorStella og rådgiver i Miles, Nina Mathiesen og R. Christian Torp i Den norske dataforening m.fl.

Informasjon om samlingen vil oppdateres fortløpende. Sted beslutter medio desember.

Last ned rapporten her.