happyuser_300x100

Verktøyene som gir gladere kunder og brukere

— Jeg har holdt på i servicebransjen i 25 år, sier Ragnar Løken. — Hvordan vi jobber med brukerstøtte og support har endret seg lite på disse årene. Men nå ser det ut som om noe skjer.

18. september 2018
sektormedlemsskap

Bli sektormedlem - Helse

Visste du at Dataforeningen har et særskilt medlemskap for deg som er helsepersonell i helsesektoren?

renate

– Skremmende når så mange slumser med sikkerheten

Toppledere i norske virksomheter slumser med sikkerheten setter verdier på spill

18. september 2018
konsulenten2

IBM-topp Hans-Henrik Merckoll: — Konsulenter fortjener mer anerkjennelse

Leter etter fremragende IT-ledere og konsulenter til Rosing/Konsulentprisen 2018

17. september 2018
sverige_norge

Grensesprengende automatisering (bokstavelig talt)

Tolldirektoratets prosjekt «Ekspressfortolling» i Odins fokus

En stor del av varetransporten inn til Norge går langs vei. Dagens rutiner er i høy grad papirbaserte. Det er ressurskrevende for alle parter. Et bokstavelig talt grensesprengende prosjekt vil forenkle og automatisere grensepasseringen. Historien om hvordan det ble utviklet og testet er verdt å få med seg.

11. september 2018
Nytt fra servicekontoret 300x100-2

Nytt fra DND Servicekontoret

Orientering om GDPR, nytt medlemssystem og Servicekontoret 2.0

I tillegg til de normale tjenestene som leveres, jobber Servicekontoret for tiden med tre viktige prosjekter som vi mener vil kunne bedre og lette leveransene til våre brukere.

Disse er:

6. september 2018
bakdør

Gründerens bakdør til offentlig sektor

Ny kontraktsform gjør det lettere for oppstartselskap å få innpass

Rigide anbudsregler er en av de største barrierene gründerselskap møter i offentlig sektor. Innovasjonspartnerskap med offentlig støtte fjerner noen av hindringene og åpner en alternativ vei inn i «varmen». Og det virker.

29. august 2018
spekkhogger300x100

Hva testere kan lære av sjimpanser og spekkhoggere

Av: Paal Leveraas

Har du en rolle i det å teste eller kvalitetssikre programvare? Med fare for å fornærme noen, og med en internasjonal kapasitet på testing som kilde, kan vi nå fastslå at det er mange likheter mellom apekatter og testere. Her er hva du kan lære om testing av programvare fra sjimpanser og spekkhoggere.

24. august 2018